
Manekiny to jedno z najstarszych i najskuteczniejszych narzędzi do promocji asortymentu. Ich wygląd może zarówno zachęcić, jak i zniechęcić potencjalnych nabywców. Dlatego bardzo ważne jest, aby dostosować je do aranżacji butiku. Na szczęście na rynku znajdziemy mnóstwo różnych modeli. Co warto wiedzieć o niektórych z nich?
Manekiny do sklepów – jaki wpływ mogą mieć na sprzedaż?
Manekiny mogą zachęcić do przekroczenia progu sklepu i zapoznania się z jego ofertą. Jeśli powierzchnia na to pozwala, warto zaplanować pełną ekspozycję – z użyciem manekinów całopostaciowych, torsów i ekspozytorów. Dwie ostatnie opcje nie zajmują dużo miejsca, można je umieścić praktycznie wszędzie. Elementy garderoby prezentowane przez manekiny do sklepów muszą znajdować się w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Dzięki temu klient nie będzie tracił czasu na szukanie lub proszenie o pomoc sprzedawcy. Bardzo ważne jest, aby manekiny eksponowały produkty aktualnie dostępne w sklepie. Wzięcie pod uwagę wszystkich wymienionych czynników sprawi, że promocja będzie przemyślana, co powinno korzystnie wpłynąć na sprzedaż.
Manekiny do sklepów – na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Manekiny sklepowe są w większości wykonane z włókna szklanego lub polistyrenu. Jednak w niektórych lokalach, gdzie manekiny pełnią wyłącznie funkcję ozdobną, znajdziemy modele wykonane z drewna, papieru lub szkła. Takie materiały nie są jednak stosowane w masowej produkcji, ponieważ wpłynęłyby znacząco na ostateczną cenę produktu. Manekiny do sklepów mogą mieć różne kształty, niezależnie od materiału produkcyjnego. Najbardziej interesujące modele znajdziesz w internecie, na przykład na stronie https://moremannequins.pl/. Tutaj możesz wybierać pomiędzy zaznaczonymi rysami twarzy lub abstrakcyjnym kształtem. Na rynku znajdziemy też manekiny całopostaciowe, torsy lub ekspozytory. Te ostatnie nadają się do prezentowania biżuterii, a także do eksponowania nakryć głowy. Nikt nie powinien mieć problemu z dopasowaniem najlepszego wariantu, z uwagi na dużą dostępność manekinów do sklepów.